اتوشناس
خانه سرامیک بدنه

سرامیک بدنه

پوشش های سرامیکی خودرو ساخته شده از مواد پلیمری هستند که بر روی بدنه خودرو کشیده می شوند رنگ خودرو را از آفتاب سوختگی، خط و خش و خوردگی شیمیایی محافظت می نمایند. تیم کاور،سرامیک ودیتیلینگ در اتوشناس از باتجربه ترین متخصیص در زمینه نصب سرامیک بهره می گیرد تا با بالاترین کیفیت نصب، نتیجه بی نقصی را رقم بزند.

مشاوره رایگان

مشاوره

مزایا سرامیک بدنه

تعمیر هیوندای اکسنت

تست میزان آلایندگی خودروی مشتری عزیز مابااندازه گیری ترکیب سوخت و هوا،درجه حرارت روغن موتور و دور موتور،تست نشتی و عیب یابی

تعمیر هیوندای اکسنت

تست میزان آلایندگی خودروی مشتری عزیز مابااندازه گیری ترکیب سوخت و هوا،درجه حرارت روغن موتور و دور موتور،تست نشتی و عیب یابی

تعمیر هیوندای اکسنت

تست میزان آلایندگی خودروی مشتری عزیز مابااندازه گیری ترکیب سوخت و هوا،درجه حرارت روغن موتور و دور موتور،تست نشتی و عیب یابی

تعمیر هیوندای اکسنت

تست میزان آلایندگی خودروی مشتری عزیز مابااندازه گیری ترکیب سوخت و هوا،درجه حرارت روغن موتور و دور موتور،تست نشتی و عیب یابی

سرامیک بدنه چیست؟

سرامیک بدنه خودرو، پوششی از جنس نانو است که از زیبایی خودرو محافظت می‌کند. این پوشش از رنگ بدنه خودرو در برابر ایجاد خط و خش حفاظت می‌کند. پوشش سرامیک بدنه خودرو گلس کوتینگ نیز نامیده می‌شود. این ماده نوعی پلیمر مایع است. مایع یاد شده را بر روی بدنه خودرو می‌ریزند و پس از این که این مایع با رنگ خودرو ترکیب می‌شود، یک پوشش هیدروفوبیک بر روی خودرو ایجاد می‌کند. هیدروفوبیک به معنی آب‌گریز است. تمامی قسمت‌های بدنه خارجی خودرو پس از ترکیب با این مایع هیدروفوبیک خواهند شد. هیدروفوبیک شدن خودرو به مقاومت آن در برابر آب خلاصه نمی‌شود. در این حالت بدنه خودرو نسبت به گرد و غبار نیز محافظت می‌شود. به علت عدم وجود گرد و غبار در سطح خودرو، ظاهر آن بسیار شفاف و درخشان خواهد بود. فواید سرامیک بدنه خودرو بسیار زیاد است، هنگامی که پلیمر مایع با رنگ خودرو تماس پیدا می‌کند، تمامی خطوط و رنگ‌پریدگی‌های خطی اتومبیل را از بین می‌برد و پس از آن اثری از هیچ‌گونه خطی بر روی خودرو باقی نخواهد ماند.

دلایل سرامیک بدنه خودرو

زیبایی بدنه خودرو برای تمام مالکان اتومبیل‌ها مهم است. افرادی که اهمیت بیشتر از حد معمول به اتومبیل خود و زیبایی آن می‌دهند نیز اهمیت بسیار بیشتری برای شفاف و بدون خط بودن بدنه اتومبیل خود قائل هستند. البته رنگ درخشان و بدنه بدون نقص خودرو برای همه افراد مهم است و نمی‌توان اهمیت آن را نادیده گرفت. به علت اهمیت بسیار زیاد این مسئله، هرساله با رشد صنعت خودرو‌سازی، وسایل و امکاناتی جهت تأمین زیبایی خودرو تولید می‌شوند. یکی از مواردی که کمک بزرگی به سلامتی و زیبایی بیشتر بدنه خودرو می‌کند، محصولاتی است که توسط فناوری نانو تولید شده‌اند. این محصولات با ایجاد لایه‌ای حفاظتی بر روی خودرو باعث افزایش مقاومت خودرو در برابر عوامل بیرونی می‌شوند. همان‌طور که صنعت خودروسازی در حال پیشرفت است، محصولات تولید شده در حوزه نانو نیز همواره در حال پیشرفت هستند.

مزایای سرامیک بدنه

سرامیک خودرو باعث می‌شود بدنه خودرو خاصیت آب‌گریزی داشته باشد که به سبب این خاصیت قطرات آب نمی‌توانند به خودرو نفوذ کنند و لکه آب نیز بر روی خودرو باقی نمی‌ماند. باران‌های اسیدی که پدیده‌هایی رایج در شهر‌های صنعتی و شهر‌های که هوای آلوده‌ای دارند است، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بدنه و رنگ خودرو‌ها وارد می‌کند. با استفاده از سرامیک بدنه خودرو می‌توان از آسیب‌های ناشی از باران‌های اسیدی جلوگیری کرد. یکی دیگر از مزایای استفاده از سرامیک بدنه خودرو این است که لکه‌های ناشی از آلودگی‌های محیطی نیز بر روی خودرو باقی نمی‌مانند.

معایب سرامیک بدنه

در قسمت‌ها قبلی متن درباره کاربرد و علل استفاده از سرامیک بدنه خودرو مطالبی ارائه کردیم. در این بخش به بررسی برخی از معایب استفاده از سرامیک بدنه خودرو می‌پردازیم.. • نیاز به نیروی متخصص • طول عمر متغیر • دارا بودن نقاط ضعف در برابر برخی اشیا

انواع سرامیک بدنه

در این بخش اطلاعانی درباره انواع پوشش‌های سرامیکی مورداستفاده برای بدنه اتومبیل را با شما به اشتراک می‌گذاریم. به‌صورت کلی به 3 دسته تقسیم می‌شوند.

نانوسرامیک پلیمری:

این گروه از سرامیک‌ها پیوند بسیار عمیقی با رنگ بدنه خودرو ایجاد می‌کنند. در واقع پوشش پلیمری به بخشی از رنگ خودرو تبدیل می‌شود. مقاومت این پوشش سرامیکی بسیار زیاد است. در نظر داشته باشید که نمی‌توان این پوشش را به‌راحتی از بدنه خودرو پاک کرد.

نانوسرامیک کوارتزی:

سرامیک‌های کوارتزی در دسته بهترین و مقاوم‌ترین کاور‌های سرامیکی هستند که در حال حاضر در بازار وجود دارند. شفافیت و ماندگاری این پوشش‌های کوارتزی بسیار بالا است و در مدت زمانی طولانی از بدنه خودرو محافظت خواهند کرد.

نانوسرامیک هیبریدی:

نانوسرامیک هیبریدی از ترکیب سرامیک‌های قبلی به وجود آمده است. به همین علت این سرامیک را می‌توان نسل جدید سرامیک‌های موجود در بازار نامید. خصوصیات این پوشش سرامیکی ترکیبی از ویژگی‌های دو سرامیک قبلی است. مقاومت این پوشش سرامیک بسیار بالا است. طول عمر مفید این پوشش نیز به شکل قابل‌توجهی بالا‌تر از موارد قبل است. .

مشاهده بیشتر

معرفی سرامیک بدنه خودرو اتوشناس

خدمات سرامیک بدنه اتوشناس با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد موجود در بازار باعث رضایت مندی مشتریان شده است در ویدئو زیر نمونه سرامیک بدنه را مشاهده می کنید.

مزایای سرامیک بدنه اتوشناس

قیمت مناسب و حق انتخاب متنوع قطعات
تجهیزات روز و متخصصین مجرب
خدمات جامع و کامل خودرو
ضمانت خدمات و قطعات۶ ماه یا ۵ هزار کیلومتر

سوالات متداول درباره سرامیک بدنه

سایر سوالات متداول

چرا بدنه خودرو را سرامیک کنیم؟

با افزایش هزینه‌های تهیه و نگهداری از خودرو در داخل کشور به دلیل نوسانات ارزی، مهم است که افراد بتوانند خودرو‌های خود را در بهترین حالت ممکن نگهداری کنند. نگهداری مطلوب از خودرو باعث می‌شود هزینه‌های تعویض خودرو و تعمیرات آن به کمترین حالت ممکن برسد. سرامیک بدنه خودرو، خودرو را از اشعه UV محافظت می‌کند. این پوشش مانع از این می‌شود که رنگ خودرو در معرض اکسید شدن و آسیب‌دیدگی قرار بگیرد. علاوه بر اشعه مضر UV با استفاده از سرامیک بدنه خودرو می‌توان از آسیب‌ دیدن بدنه خودرو در برابر مواد شیمیایی و اسیدی جلوگیری کرد.

ماندگاری سرامیک خودرو چقدر است؟

با اینکه سرامیک بدنه خودرو یک پوشش محافظ است، نمی‌توان طول عمر مشخصی برای آن تعیین کرد. طول عمر این پوشش به سه عامل مهم بستگی دارد:1-زیرسازی2-نحوه نگهداری3-نحوه سرامیک کردن بدنه خودرو

مهمترین مزایای سرامیک بدنه چیست؟

مانع از اکسیداسیون رنگ بدنه خودرو به علت تابش اشعه‌های خورشید • در اثر برخورد سنگ یا سایر اجسام با خودرو، پوشش سرامیکی مانع از آسیب‌دیدگی و خط برداشتن خودرو خواهد شد • پوشش‌های سرامیکی بدنه خودرو عملکرد بهتری نسبت به سایر واکس‌ها و پولیش‌ها دارند • دوام و ماندگاری این پوشش‌ها از نمونه‌های مشابه بسیار بالا‌تر است

مدت زمان سرامیک بدنه چقدر است؟

برای اینکه همه نقاط خودرو شما پوشش نانو سرامیکی داشته باشند لازم است حدود دور روز زمان سپری شود. ظریف‌کاری‌های این کار نیز بسیار زیاد است؛ بنابراین نمی‌توان انتظار داشت در مدت زمانی کوتاه همه قسمت‌های خودرو مجهز به پوشش سرامیکی بشوند

طول عمر سرامیک بدنه چقدر است؟

استفاده از سرامیک بدنه خودرو نتیجه‌ای دائمی به همراه نخواهد داشت. هنگامی که اثربخشی سرامیک بدنه خودرو از بین برود، باید برای احیا به شعبه های اتوشناسمراجعه کرد. در مناطقی که دارای آب‌و‌هوای بسیار گرم و خشک باشند، سرعت از بین رفتن سرامیک بدنه خودرو بسیار بالا است.

مراکز تخصصی سرامیک بدنه کجاست؟

با اینکه مواد نانو مخصوص سرامیک کردن بدنه خودرو بسیار در دسترس هستند، متخصصانی که می‌توانند این فرآیند را به‌درستی انجام داده و به اتمام برسانند زیاد نیستند. در صورتی که برای سرامیک کردن بدنه خودرو از افراد غیرمتخصص استفاده شود، نتیجه نهایی کار نه تنها زیبا و چشم‌نواز نخواهد بود، بلکه باعث می‌شود ظاهر اتومبیل به‌شدت ناخوشایند به نظر برسد. اتوشناس با دو شعبه شریعتی و غرب آماده خدمت رسانی به شهروندان عزیز است.

هزینه سرامیک بدنه خودرو چقدر است؟

هزینه سرامیک خودرو با توجه به نوع خودرو و مواد استفاده شده می تواند متفاوت باشد اما به طور میانگین هزینه ای بین 5 تا 10 میلیون متفاوت است.

از کدام جنس سرامیک بدنه باید استفاده کرد؟

در صورتی که جنس سرامیک استفاده شده برای بدنه خودرو مناسب نباشد، سایر اقدامات اثربخشی مناسبی نخواهند داشت. باید اطمینان داشت که برند سرامیکی که برای پوشش بدنه خودرو از آن استفاده می‌شود کیفیت بالایی داشته باشد. در صورتی که سرامیک موردنظر کیفیت مطلوبی نداشته باشد، اقدامات مرحله زیرسازی و نحوه نگهداری از سرامیک بدنه خودرو نمی‌تواند کمکی به افزایش طول عمر سرامیک بدنه بکند. توصیه می‌شود قبل از اقدام به سرامیک کردن بدنه خودرو درباره انواع برند‌های ارائه‌دهنده این سرامیک‌ها با شماره 02145267 تماس بگیرید.

آخرین مطالب مجله خودرویی

سایر مطالب
درخواست خدمات اورژانسی

حساب کاربری