۱۱ مزیت کاور بدنه ماشین

۱۱ مزیت کاور بدنه ماشین

اگر مطمئن نیستید که کاور بدنه ماشین انتخاب درستی است یا خیر، این مطلب را بخوانید و 11 مزیتی که در ادامه بیان می شود را بررسی کنید. 

خوب یا بد خودرو شما یکی از مهم ترین سرمایه های شما است و به جز ظاهر زیبای آن باید به بهترین نحو از آن مراقبت شود. همیشه مواردی خارج از کنترل شما وجود دارند که می توانند به خودروی شما آسیب برسانند. به طور مثال سنگریزه های جاده ها، فضولات پرندگان، شیره درختان و مواردی از این قبیل می توانند به  لایه بیرونی و رنگ کاری خودروی شما آسیب برسانند. وقتی خودروی شما آسیب ببیند، تعمیر آن چالش برانگیز و هزینه‌ بر خواهد بود؛ بنابراین باید پیشگیری به موقع انجام شود. 

کاور بدنه ماشین یا PPF نوعی فیلم و لایه نازک و بادوام است که تمام سطح خودرو را پوشش می‌ دهد. این لایه به عنوان یک مانع بین رنگ ماشین شما و عوامل آسیب زا عمل می‌ کند. به این ترتیب طول عمر رنگ ماشین شما را چندین برابر افزایش می دهد. 

PPF علاوه بر محافظت از رنگ خودروی شما، مزایای دیگری نیز دارد. در اینجا به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم:

قیمت کاور بدنه ماشین

کاور بدنه ماشین 

  1. تقریباً نامرئی است

اگر اجرای کاور بدنه ماشین به درستی صورت پذیرد، این لایه تقریباً نامرئی خواهد بود. فقط در صورتی که از نزدیک به آن نگاه کنید آن را خواهید دید، در صورتی که در چند قدم دورتر این لایه نامرئی خواهد بود. بنابراین PPF بدون آنکه به  زیبایی خودروی شما خللی وارد کند، از آن محافظت خواهد کرد. 

  1. با گذشت زمان زرد نمی شود

برخلاف سایر محافظ های رنگ، PPF با گذشت زمان زرد نمی شود و تغییر رنگ نمی دهد. این بدان معنی است که بدون توجه به مدت زمانی که روی ماشین شما بوده است، همیشه شفاف و جدید به نظر می رسد.

به علاوه، PPF از خودروی شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند، این لایه باعث محو شدن اشعه و جلوگیری از آسیب های آن می شود. اشعه ماوراء بنفش همچنین می تواند باعث تخریب قطعات پلاستیکی و لاستیکی می شود، بنابراین PPF می تواند به افزایش طول عمر قطعات خودرو نیز کمک کند.

  1. بسیار بادوام است

PPF از ماده ای بادوام و ضد خش ساخته شده است. هنگامی که این لایه روی ماشین شما قرار می گیرد، از رنگ خودرو در برابر خراش و آسیب ها محافظت می کند. در صورت آسیب دیدن نیز تعمیر آن به راحتی ممکن است.

  1. نگهداری آن آسان است

تمیز کردن و نگهداری کاور بدنه ماشین یا PPF کاری راحت است. بدون آن که نگران آسیب رسیدن به این لایه باشید می‌ توانید ماشین خود را بشویید یا واکس بزنید. در صورت وجود هرگونه آلودگی روی آن نیز بدون محدودیت امکان شست و شو و پاک کردن وجود دارد. 

  1. قابل تعویض و جداسازی است

در صورتی که تصمیم به برداشتن این لایه  داشته باشید، بدون آسیب رسیدن به رنگ خودرو می توانید این کار را انجام دهید. برای این کار فقط کافی است که از مواد و تجهیزات مخصوص استفاده کنید و اگر در دسترس ندارید حتما از مراکزی که در این کار تخصص دارند کمک بگیرید.

  1. ترک نمی خورد یا پوسته پوسته نمی شود

با توجه به ساختار بسیار خوبی که کاور بدنه ماشین در برابر تغییرات دمایی و اشعه uv دارد، اگر به طور طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، ترک نمی خورد و لایه بیرونی آن پوسته پوسته نمی شود. این امر باعث شده تا در شرایط آب و هوایی مختلف و نقاط گوناگون کره زمین استفاده از این متریال امکان پذیر باشد. 

  1. مقرون به صرفه است

اگرچه فیلم محافظ رنگ خودرو ارزان نیست، اما هزینه آن بسیار کمتر از رنگ آمیزی مجدد خودرو است. از آنجایی که این متریال می تواند عمر مفید رنگ آمیزی خودروی شما را افزایش دهد، اجرای آن، سرمایه گذاری عاقلانه ای است. اگر به دنبال راهی برای محافظت از رنگ خودروی خود بدون شکستگی هستید، PPF یک گزینه عالی است.

  1. کاور بدنه به حفظ ارزش خودرو کمک می کند

اگر تصمیم به فروش ماشین خود دارید، فیلم PPF به حفظ ارزش آن کمک می کند. چرا که سلامت خودرو به خوبی حفظ می شود و رنگ خودرو شما در همان حالت اولیه باقی می ماند. 

  1. قابل تنظیم است

با تنوع بسیار خوبی که انواع فیلم محافظ رنگ خودرو دارند، انتخاب آنها را با توجه به رنگ خودرو و یا بر اساس سلیقه شخصی خود میتوانید انجام دهید. 

  1. نیاز به شستشوی مکرر را کاهش می دهد

وجود کاور بدنه ماشین در کاهش میزان کثیف شدن خودرو و عدم چسبیدن آلودگی و زباله های ریز و درشت به آن کمک بسیار خوبی می‌ کند. 

  1. سازگاری کاور بدنه خودرو با محیط زیست 

فیلم محافظ رنگ از مواد قابل بازیافت تولید شده است؛ بنابراین سازگار با محیط زیست است. 

قیمت کاور بدنه ماشین

هزینه نصب کاور بدنه ماشین چقدر است؟  

 برای اطلاع از هزینه نصب کاور بدنه ماشین، این راهنما را از دست ندهید.

در حقیقت پاسخ یه اینکه هزینه کاور چقدر می شود به اندازه و نوع وسیله نقلیه بستگی دارد. خودروهایی که کوچک هستند، به مقدار کمتری کاور نیاز دارند؛ اما خودروهای بزرگ به مقداری بیشتری به این متریال نیازمند هستند. در نتیجه نوع ماشین در هزینه اجرای کاور بدنه ماشین نقش اساسی دارد.

مورد دیگر به برند کاور بستگی دارد برندهای آمریکایی و اروپایی قیمت بالاتری از کاورهای چینی دارند.

کیفیت کاور نیز بر قیمت آنها تاثیر دارد و مدل های درجه یک همیشه قیمت بیشتری دارند. در نتیجه انتظار نداشته باشید که کاورها از نظر قیمت مشابه باشند.

 برای اطلاع دقیق از قیمت کاور کافیست با شماره ۰۲۱۴۵۲۶۷ تماس بگیرید.

نحوه انتخاب بهترین کاور بدنه خودرو چیست؟

اگر به دنبال بهترین کاور بدنه برای وسیله نقلیه خود هستید، با مطالعه این راهنما، می توانید به نتیجه برسید که کدام کاور گزینه بهتری برای خودروی شما خواهد بود. 

برخی از عوامل هستند که کیفیت کاور بدنه ماشین تاثیر گذار بوده و باعث می شوند که کاورها از نظر کیفی برابر نباشند و برخی دارای برتری هایی در مقایسه با سایر مدل ها باشند. با توجه به این مورد می توان نتیجه گرفت که انتخاب بعضی از کاورهای خودرو می تواند یک اشتباه بزرگ باشد.

 دوام و ماندگاری کاور بدنه 

هیچگاه فراموش نکنید که کاورها از نظر مقاومت برابر نبوده و مقاوم ترین مدل های این کاورها، از چندین لایه به وجود آمده اند. به طور مثال همیشه در نظر داشته باشید که یک کاور خودرو حداقل باید ۳ میلی متر ضخامت داشته باشد و کاورهایی که ضخامت کمتر دارند، خیلی مقاوم نیستند.

استاندارد بودن

 نکته دیگر به استاندارد بودن آنها مربوط است؛ چرا که برخی از تولیدکنندگان با قرار دادن یک لایه چسب اکریلیک روی کاورها سعی در ضخیم کردن آنها دارند. این نوع از کاورها اصل نبوده و از مقاومت کافی برخوردار نیستند. 

ساختار کاور

همیشه به ساختار کاور خودرو باید توجهی ویژه داشته باشید. وقتی کاور منتخب از ساختار مرغوب برخوردار باشد، یقیناً از ماندگاری بالا در حدود ۱۰ سال برخوردار خواهد بود.

قابل ترمیم بودن

 به سراغ آن دسته از کاور های خودرو بروید که قابل ترمیم هستند تا در صورت خراش برداشتن بتوانید آنها را مجدد تعمیر کنید. کاور منتخب همچنین باید در برابر اشعه ماورای بنفش مقاوم باشد و خودرو را در برابر آن محافظت کند. در نتیجه جنس خاصی از کاور را انتخاب کنید که این قابلیت را داشته باشد.

ماده ای را انتخاب کنید که بتواند خودش را ترمیم کند. شاید برخی از افراد تصور کنند که هنوز ماده ای که قابلیت خود ترمیمی داشته باشد تولید نشده است و مربوط به فناوری آینده است در صورتی که این تکنولوژی در دست بوده و برخی از انواع کاور های PPF این قابلیت را دارند

اجرای کاور برای خودرو

اگر کاور PPF دچار خراش شود، تعمیر آن بسیار راحت خواهد بود؛ به این صورت که فقط کافی است آن را مقداری گرم کنید و مالش دهید. در این صورت متوجه خواهید شد که به طرزی باورنکردنی فیلم محافظ رنگ خودرو اقدام به ترمیم خود می کند و دوباره سطحی کاملا صاف و بدون خراش از آن به وجود می آید. 

این بدان معناست که نه تنها خودروی شما به دلیل استحکام فیلم، آسیب بسیار کمتری می‌ بیند، بلکه ترمیم محافظ رنگ بسیار راحت تر از تعمیر رنگ اصلی خودرو است.

با توجه به نکاتی که در بالا بیان شدند، می توانید بهترین محافظ رنگ را برای خودروی خود انتخاب کنید. شک نکنید وجود این لایه روی سطوح بیرونی خودروی شما می تواند هزینه های رنگ کردن را کاهش دهد. از طرفی محافظت از خودروی شما بهتر صورت می گیرد.

به عنوان توصیه، هیچگاه برای انتخاب و خرید کاور خودرو سرخود عمل نکنید و ضمن در نظر داشتن نکاتی که در اینجا بیان شد، حتما  از راهنمایی های افراد متخصص در این زمینه هم بهره مند شوید.

چرا ماشین به کاور بدنه خودرو نیاز دارد؟ 

رنگ ماشین یک فاکتور مهم و تاثیر گذار بر ارزش آن است؛ در اینجا می خواهیم بررسی کنیم که چطور می توان از آن مراقبت کرد؟ جواب این سوال در اجرای کاور بدنه برای خودرو نهفته است که در ادامه دلایل محکمی برای ضروری بودن آن روی خودرو بیان می شود.

شاید باورش دشوار باشد اما امروزه نوعی متریال مخصوص با نام کاور بدنه برای خودروها تولید می گردد که نوعی فیلم شفاف و بسیار نازک است. همین لایه نازک قدرت عجیبی در محافظت از خودروی شما دارد. 

همانقدر که شما از گرمای سوزان تابستان و اشعه آفتاب رنج می برید خودروی شما نیز از این آسیب ها در امان نیست. در نتیجه وجود یک لایه PPF روی آن که این اشعه ها را دفع کند، ضروری است. 

در حقیقت PPF  لایه ای کاملاً استاندارد است که کمتر کسی می تواند متوجه وجود آن روی خودرو شود.

به عبارت دیگر به صورت نامرئی اجرا می شود؛ اما همین لایه نامرئی می تواند بسیاری از عواملی که می توانند تاثیراتی مخرب بر رنگ و زیبایی خودروی شما داشته باشند را خنثی کند. این لایه در کیفیت های متفاوت وجود دارد اما نوع درجه یک آن از ماندگاری نامحدود برخوردار است و بهتر از هر لایه دیگر می تواند از خودروی شما محافظت کند. 

کاور محافظ خودرو

مسئله فقط به اینجا ختم نمی شود بلکه به خودروی شما که بیشتر اوقات در محیط بیرون قرار داشته و همواره در معرض خطرات دیگر است، بستگی دارد.

به طور مثال برف، باران و طوفان شن و ماسه و مواردی از این قبیل هر کدام به نحوی می‌ توانند بر خودروی شما تاثیرگذار باشند. از طرفی خودروی شما همیشه در معرض ضربات بزرگ و کوچک قرار دارد. گاهی اوقات نیز یک برخورد کوچک و گاهی یک برخورد قابل توجه می تواند بر روی رنگ خودروی شما تاثیرات زیادی داشته باشد. این اقدام علاوه بر آن که باعث رنگ رفتگی خودرو و خراش بر سطح آن می‌ شود، هزینه‌ هایی نیز به دنبال خواهد داشت. حال با اجرای یک لایه استاندارد و مرغوب PPF می‌ توانید از تمامی این اتفاقات جلوگیری کنید. 

علت دیگری که وجود کاور خودرو را روی بدنه آن ضروری می کند، به راحتی شما مربوط می شود. اگر شما هم از شستشوی خودرو رنج می برید و خودروی شما زود به زود به شستشو نیاز دارد، با اجرای یک لایه کاور بدنه روی آن می توانید این مشکل را برطرف کنید و در تایم های طولانی تری اقدام به شستشوی خودروی خود کنید. 

فراموش نکنید که وجود یک لایه PPF بروی خودروی شما ضمن آنکه تمامی خطرات گفته شده را دفع می کند، بر زیبا ماندن و سالم ماندن خودرو هم تاثیر مستقیم دارد. در نهایت به عنوان نتیجه و با توجه به مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، می‌ توان نتیجه گرفت که لایه PPF برای خودروی شما فواید زیادی به دنبال دارد که با صرف حداقل هزینه های ممکن می توانید بهترین نوع آن را انتخاب و روی خودرو نصب کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا