تعمیر جلوبندی هیوندای

Hyundai Suspension Repair

با توجه به این که خودرو هیوندای در سال‌ های اخیر دارای فروش بسیار خوبی در کشور ایران بوده است، بنابراین نیاز به تعمیرات و قطعات آن نیز به طبع در کشور افزایش یافته است. هندلینگ خودرو و کیفیت سیستم تعلیق ارتباط مستقیمی با سلامت سیستم جلوبندی هیوندای دارد. بنابراین به هر میزان که این سیستم با کیفیت تر باشد، رانندگی با خودرو نیز لذت بخش تر و راحت تر خواهد بود. با گذر زمان و رانندگی های طولانی مدت با خودرو و یا گذشت چند سال از خرید خودرو و استفاده مداوم از آن، طبعا فشار بسیار زیادی بر سیستم تعلیق و جلوبندی هر خودرویی وارد می شود، که این موضوع نیاز به تعمیر و سرویس سیستم تعلیق را نشان میدهد. ممکن است سوالاتی درباره تعمیرات جلوبندی برای رانندگان پیش بیاید که در ادامه به بررسی سوالات متداول درباره جلوبندی هیوندای می پردازیم.

تعمیرات هیوندایتعمیرات هیوندای

سوالات متداول درباره جلوبندی هیوندای

پیش از سفر در چه جاده هایی باید سیستم تعلیق و جلوبندی چکاپ شود؟

تعمیر جلوبندی هیوندای از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. بنابراین باید حتماً پیش از سفر خودروی خود را به مرکز مربوط به تعمیر هیوندای منتقل کرده و چکاپ سیستم تعلیق خودرو را انجام دهید. علاوه بر این لازم به ذکر است که پیش از سفر به جاده‌ های کوهستانی حتما باید چکاپ جلوبندی هیوندای صورت گیرد، چون سفر در این جاده ها دارای حساسیت های خاص خود می باشد و ممکن است با مشکلات بیشتری نسبت به جاده های دیگر مواجه شد. بنابراین بهتر است پیش از سفر به جاده های کوهستانی، تعمیرات لازم را انجام داد و با خیالی آسوده سفر خود را آغاز کنید.

گیف تعمیرگاه خودرو

کشیدگی فرمان و به هم ریختگی تنظیمات هیوندای به چه علت رخ می دهد؟

اکثر خودروهایی که به ایران وارد شده اند این قابلیت را دارند که در تمامی زوایای مهم تعلیق در سیستم جلوبندی و همچنین عقب بندی از قبیل سه زاویه کمبر (Camber)، کستر (Caster) و تو (Toe) تنظیم شوند، اما ممکن است این تنظیمات پس از مدتی از حالت عادی خارج شود. نتیجه این مسئله انواع لاستیک سایی، کشیده و سفت شدن فرمان به چپ و راست و همچنین به هم ریختگی تنظیمات و ناپایداری کلی خودرو است. بنابراین باید خودرو در این وضعیت به تعمیرگاه رفته و تعمیر جلوبندی هیوندای صورت گیرد تا این نکات اصلاح گردند. در این تعمیرات، زوایای چرخ هیوندای اصلاح شده و همچنین تعلیق و جلوبندی ماشین تعمیر می گردد و بعد از آن به هم ریختگی تنظیمات به طور کامل برطرف خواهد شد.

سیستم جلوبندی ماشینسیستم جلوبندی ماشین

اورهال کامل جلوبندی هیوندای چه زمانی باید صورت گیرد؟

یکی از بهترین روش ها برای تعمیر کامل جلوبندی هیوندای، اورهال کامل آن می باشد. سیستم تعلیق هنگامی که خودرو چندین سال در خیابان تردد داشته است، تحت تنش های بسیاری قرار میگیرد. بنابراین قطعات جلوبندی و عقب بندی آن به سرویس کاری کامل و یا به باز و بسته کردن نیاز دارند. بنابراین بهتر است اگر خودروی هیوندای شما چند سال در خیابان تردد داشته است، برای اورهال کامل جلوبندی هیوندای خود، آن را به یک تعمیرگاه تخصصی هیوندای نشان دهید تا از بروز مشکلات جدی پیشگیری کنید.

سیستم جلوبندی هیوندایسیستم جلوبندی هیوندای

آیا جلوبندی خودروهای وارداتی نسبت به دیگر ماشین ها متفاوت است؟

عملکرد بسیاری از قطعات خودرو مانند موتور خودرو، ترمز آن و یا شتاب خودرو به سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین بستگی دارد. در کل سیستم جلوبندی باعث می‌شود که اجزا و قطعات خودرو در جاده، از ضربات شدید وارد شده در امان بمانند. سیستم تعلیق خودروهای وارداتی از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده اند که به کمک مفصل های سیبک و بوش به یکدیگر اتصال دارند. لازم به ذکر است که سیستم تعلیق و جلوبندی هیوندای طراحی و مهندسی خاص و بی نظیری دارد که باعث شده اشکالات به وجود آمده در جلوبندی و عقب بندی آن نیز بسیار متفاوت و خاص باشد. برای تعمیر این اجزا لازم است که در مراکز مخصوص تعمیر جلوبندی هیوندای، تمام قطعات عیب یابی و تعمیر شوند.

تعمیر سیستم تعلیق هیوندایتعمیر سیستم تعلیق هیوندای

آیا استفاده از قطعات برندهای ساخته شده کشورهای دیگر، در کارکرد سیستم تعلیق هیوندای اشکالی ایجاد می کند؟

به منظور سالم ماندن سیستم جلوبندی هیوندای مهمترین عامل، بدون شک خریداری قطعات اصلی و اورجینال شرکت هیوندای می باشد. شما میبایست هنگام تهیه قطعات ماشین بسیار دقت کرده و قطعات اصلی را تهیه کنید. چون این قطعات در آینده بر روی کارکرد و سلامت خودروی شما تاثیر بسزایی خواهند داشت.

عیب یابی جلوبندی هیوندایعیب یابی جلوبندی هیوندای

گیف جلوبندی و تعلیق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا