بهترین راه کارشناسی خودرو تویوتا کمری چیست؟

Best way to inspect Toyota Camry

روزانه آگهی ‌های زیادی در خصوص فروش خودرو تویوتا کمری دست دوم در سایت ‌ها و اپلیکیشن ها ثبت میشود و خریدار به واسطه اطلاعات درج شده با فروشنده ارتباط برقرار میکند. در این بین، خریدار میخواهد خودرویی با کمترین میزان مشکل و ایراد را خریداری کند و از سوی دیگر فروشنده تمام سعیش را میکند تا خودروی خود را با بالاترین قیمت ممکن به فروش برساند. به همین دلیل کارشناسی خودرو تویوتا کمری امری عاقلانه به نظر میرسد. اما اینکه کارشناسی اتومبیل باید توسط چه کسی انجام شود و دقیقا چه بخش هایی از ماشین باید بررسی شود، خودش جای بحث دارد. اکنون در صورتی که قصد خرید خودرو تویوتا کمری دست دوم را دارید؛ پس این مقاله را از دست ندهید.

خودرو تویوتا کمریخودرو تویوتا کمری

هدف از کارشناسی خودرو کمری چیست؟

با توجه به گران بودن خودروهای صفر، بسیاری از افراد به جای خرید ماشین های صفر به سراغ خودروهای دست دوم میروند. خود ما هم تجربه های زیادی در خصوص خرید ماشین ‌های دست دوم کسب کرده ایم و مدت هاست به این نتیجه رسیده ایم که قبل از خرید ماشین های دست دوم حتما باید توسط یک متخصص بررسی و کارشناسی شود؛ تا از صحت و سلامت قطعات و گفته ‌های فروشنده در مورد مشخصات فنی خودرو اطمینان کسب شود و در نتیجه قیمت اصلی خودرو مشخص گردد.

هدف ما هم از کارشناسی خودرو تویوتا کمری دقیقا همین موضوع میباشد. در واقع قصد ما از ارائه خدمات کارشناسی تویوتا کمری کمک به شما خریداران خودرو کمری، در انتخاب ماشینی سالم و بی نقص با مشخصات فنی مناسب میباشد. بی شک با دریافت خدمات کارشناسی کمری، میتوانید از جزئی ترین مشخصات فنی و ایرادات به طور کامل مطلع شوید و نسبت به قیمتی که فروشنده برای شما تعیین کرده است؛ شرایط ماشین را بسنجید و در نهایت یک تصمیم درست و هوشمندانه بگیرید.

کارشناسی خودرو تویوتا کمریکارشناسی خودرو کمری

در کارشناسی خودرو تویوتا کمری چه خدماتی ارائه می شود؟

جهت کارشناسی هر ماشین چند متخصص و کارشناس خودرو به کار گرفته میشوند تا تمامی جوانب و قطعات خودرو را از صفر تا صد را مورد بررسی قرار دهند. خدماتی که در کارشناسی خودرو تویوتا کمری ارائه میشود؛ شامل: کارشناسی رنگ و بدنه تویوتا کمری، کارشناسی فنی کمری و کارشناسی تعویض قطعات این اتومبیل میباشد. در ادامه به طور مفصل در مورد هر یک از این خدمات از زبان یک متخصص و کارشناس توضیحاتی داده شده است.

کارشناسی رنگ تویوتا کمری چگونه است؟

یکی از مهم ‌ترین خدمات در کارشناسی ماشین، توجه به بدنه ماشین جهت تشخیص رنگ خوردگی و یا عدم رنگ بدنه میباشد. در این مرکز، کارشناسی رنگ کمری، توسط یک متخصص با تجربه انجام میشود. در واقع یک کارشناس تمامی بخش های بدنه ماشین را با نگاه و بررسی دقیق و سپس با استفاده از ابزارهای خاصی مورد بازرسی قرار میدهد. به طور مثال در کارشناسی رنگ خودرو کمری، درها، گلگیر، کاپوت و … را بررسی میکنند. در صورتی که این قسمت ها رنگ شده باشد؛ بی شک قیمت ماشین پایین می ‌آید. در واقع رنگ شدگی بدنه ماشین‌های دست دوم در قیمت خرید آن تاثیر معکوس دارد.

قابل ذکر است که اگر در کارشناسی رنگ و بدنه کمری، کارشناس تشخیص دهد که قسمت کاپوت جلو و یا عقب رنگ شده است؛ در این صورت این احتمال وجود دارد که جلوبندی کمری یا شاسی آن در تصادف آسیب دیده است. همچنین در صورتی که کارشناس متوجه رنگ خوردی سقف ماشین شود؛ بنابراین این احتمال را میدهد که ماشین واژگون شده است که در این حالت به سراغ بررسی هندلینگ کمری میرود. ترفند و نکات ریز دیگری وجود دارد که فقط یک کارشناس با تجربه میتواند به آن ها توجه کند. بنابراین باید کارشناسی خودرو تویوتا کمری را دست یک متخصص حرفه ای سپرد تا از صحت ادعای فروشنده و سلامت ماشین اطمینان کسب کرد.

کارشناسی رنگ ماشینکارشناسی رنگ کمری

آیا در کارشناسی رنگ ماشین از دستگاه خاصی استفاده میشود؟

بهترین روشی که در کارشناسی رنگ خودرو کمری به کار گرفته میشود؛ استفاده از یک دستگاه پیشرفته جهت سنجش ضخامت بدنه است. از آنجایی که ضخامت رنگ استاندارد و فابریک ماشین مشخص است؛ با استفاده از این دستگاه میتواند ضخامت ماشین دست دوم را بررسی کرد و رنگ خوردگی بدنه را تشخیص داد.

یکی دیگر از دستگاه ‌هایی که در کارشناسی خودرو تویوتا کمری مورد استفاده قرار میگیرد؛ آهن ربا است. جالب است بدانید که طبق میزان چسبندگی آهنربا میتوان قسمت های رنگ شدگی مختلف ماشین را به راحتی تشخیص داد.

در مرحله آخر برای کسب اطمینان از صحت گفته ها و تشخیص درست رنگ خوردگی بدنه از دستگاه تشخیص رنگ میتوان استفاده کرد. البته اگر کارشناس تیز بین و حرفه ای باشد؛ قطعا با یک نگاه میتواند رنگ خوردگی بدنه خودرو کمری را تشخیص دهد و نیازی به تلف کردن وقت نباشد.

کیت کارشناسی رنگ ماشینکیت کارشناسی رنگ ماشین

کارشناسی بدنه خودرو تویوتا کمری

یکی از مهم‌ ترین خدمات در کارشناسی خودرو تویوتا کمری، بررسی بدنه ماشین میباشد. البته تا حدی در کارشناسی رنگ ماشین، میتوان از میزان سلامت بدنه ماشین نیز اطلاعاتی کسب کرد. اما جدا از رنگ خوردگی، مشکلاتی مانند تغییر شکل بدنه، زنگ زدگی قطعات، تشخیص تعویض قطعات بدنه خودرو و … میتواند بر روی قیمت خرید کمری تاثیر بگذارد. به طور مثال ماشین‌هایی که در شهرهای جنوبی و بسیار گرم کار کرده اند ممکن است دچار رنگ پریدگی و یا زنگ زدگی شوند به همین دلیل تا حدی قیمت ماشین‌های کارکرده در شهرهای مرطوب اما به شدت گرم مثل شهرهای بندری کمی پایین تر است.

کارشناسی بدنه خودرو کمریکارشناسی بدنه خودرو تویوتا کمری

لازم به ذکر است که در کارشناسی بدنه ماشین کمری سه بخش زیر بیشتر مورد توجه قرار می ‌گیرد:

بررسی شاسی و ستون های خودرو

یکی از مهم ‌ترین بخش های یک اتومبیل، شاسی و جلوبندی آن میباشد. در صورت تشخیص آسیب دیدگی و وجود کوچکترین مشکل در این بخش، باید از خرید آن منصرف شوید. یا در صورت علاقه به خرید خودرو مبلغ درخواستی خود را جهت خرید کاهش دهید. لازم به ذکر است که تشخیص سلامت جلوبندی فقط از پس یک کارشناس حرفه ای بر می آید. بی شک در صورتی که یک فرد عادی بدنه ماشین را بررسی کند؛ نمیتواند سلامت شاسی و جلوبندی را تشخیص دهد. پس به دلیل اهمیت فنی شاسی و جلوبندی خودروها، اکیدا توصیه میکنیم که خودرو مورد نظر را برای کارشناسی بدنه نزد یک متخصص کاربلد و حرفه ای ببرید.

لازم به ذکر است که برخی از صافکارها و نقاش‌ های حرفه ای، یک ماشین تصادفی را به شیوه ای بازسازی میکنند که به غیر از خود صاحب ماشین، هیچ فرد دیگری نمیتواند تغییرات ظاهری صورت گرفته را بررسی کند. اما کارشناسان خودرو دست کمی از چنین صافکاران و نقاشانی ندارند و پا به پای آنان برای تشخیص هر گونه مشکلی در بدنه ماشین از دانش و تجهیزات پیشرفته و همچنین از تکنیک های زیادی استفاده میکنند. تا شما با خیال آسوده اتومبیل مورد نظر خود را خریداری نمایید.

در کارشناسی فنی خودرو تویوتا کمری چه قطعاتی بررسی میشود؟

مهم ‌ترین بخش کارشناسی خودرو تویوتا کمری، بررسی مشخصات و قطعات فنی آن میباشد. این بخش از خدمات شامل کارشناسی موتور کمری، کارشناسی گیربکس کمری، کارشناسی جلوبندی کمری و تست دیاگ میباشد. تست سلامت این قطعات از طریق روشن کردن اتومبیل، حرکت کردن و بررسی صدا و لرزش ها انجام میشود. به طور مثال در صورتی که کارشناس خودرو کمری وجود هر گونه صدا یا لرزش غیرطبیعی را تشخیص دهد، باید به سراغ بررسی جلوبندی و موتور برود و تست های دیگری بر روی آن انجام دهد و در صورت وجود مشکلات فنی، به خریدار بازگو کند.

دقت داشته باشید که سلامت قطعاتی همچون جلوبندی، موتور، گیربکس و … از سلامت بدنه ارجحیت دارد. چرا که ماشینی که دارای مشکلات فنی باشد، امنیت و ارزش بالایی ندارد و جان شما را به خطر خواهند انداخت و قطعا شما را متحمل پرداخت هزینه‌ های بسیار بالا و پرتکرار برای تعویض قطعات خواهد کرد. پس توصیه میکنیم که در صورت مشاهده کوچکترین مشکل در این بخش ‌ها قید خرید آن خودرو را بزنید و به سراغ خودروی دیگری بروید.

کارشناسی فنی تویوتا کمریکارشناسی فنی تویوتا کمری

آیا تعویض قطعات خودرو بر روی قیمت خودرو تاثیر می گذارد؟

یکی دیگر از خدماتی که در کارشناسی خودرو تویوتا کمری ارائه می‌ شود؛ بررسی تعویض قطعات خودرو میباشد. در صورتی که ماشین تصادفی باشد و ضربه های شدیدی به آن برخورد کرده باشد؛ بی شک بعضی از قطعاتش تعویض شده است که این امر باعث کاهش شدید قیمت خرید آن خواهد شد.

آیا از کارشناسی اتومبیل گزارشی صادر می‌ شود؟

بله، کارشناس خودرو بعد از بررسی تمامی بخش های ماشین، گزارشی مکتوب شده به خریدار تحویل میدهد. گزارش توسط کارشناس مهر و امضا میشود. مزیت ارائه این گزارش کتبی این است که هیچ بحث و مسئله ای بین فروشنده و خریدار باقی نمی ماند.

فرم کارشناسی خودروفرم کارشناسی خودرو

هزینه کارشناسی خودرو بر عهده چه کسی است؟

هزینه کارشناسی خودرو توافقی است. اما در بیشتر موارد بر عهده خریدار میباشد. چرا که این خریدار است که درخواست کارشناسی خودرو را می دهد.

هزینه کارشناسی خودرو هزینه کارشناسی خودرو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا