کارشناسی خودرو کیا

کارشناسی خودروهای کیا

خودروهای کیا از جمله خودروهای محبوب در بازار ایران هستند که  کیفیت ساخت و طراحی بالایی دارند و همین باعث شده تا این خودروها در مقایسه با سایر برندهای خودروسازان داخلی و خارجی، محبوبیت بیشتری داشته باشند. ضمن اینکه امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو باعث شده تا انواع مدل‌های کیا برای خانواده‌ها و افرادی که به دنبال خودرویی با امکانات مناسب هستند، گزینه مناسبی باشد.

از سوی دیگر خودروهای کیا در مقایسه با سایر خودروهای خارجی، از قیمت مناسب‌تری برخوردارند و به همین گستره محبوبیت این خودرو را وسیع‌تر کرده‌است. مجموع این دلایل و موارد دیگر بازار خرید و فروش خودروهای کیا در ایران را گرم کرده است و طبق تجربه، استفاده از خدمات کارشناسی خودروهای کیا در هنگام خرید و فروش، مهمترین اقدام پیش معامله است.

کارشناسی خودروهای کیا در مرکز خدمات خودرویی اتوشناس، شامل موارد زیر است:

  • کارشناسی رنگ و بدنه خودرو
  • کارشناسی فنی
  • کارشناسی اصالت شاسی و موتور

که همراه با ارائه گزارش کارشناس، تعیین حدود قیمت خودرو و ضمانت جبران خسارت ۱۰۰درصدی و بدون سقف ارایه می‌گردد. شما می‌توانید خدمات کارشناسی خودرو را در محل تعمیرگاه مجهز اتوشناس و یا به صورت کارشناسی در محل دریافت نمائید.

کارشناسی رنگ و بدنه خودروهای کیا

کیا یکی از برندهای خودروسازی پیشرو در زمینه کیفیت ساخت و طراحی است. این شرکت همواره در تلاش است تا محصولاتی با کیفیت ساخت و طراحی بالا تولید کند. خودروهای کیا از بدنه‌ای مستحکم و مقاوم ساخته شده‌اند و دارای طراحی‌های مدرن و زیبا هستند. اما این خودروها نیز مانند سایر خودروها در معرض تهدیدهای محیطی و یا حوادث مختلف قرار دارند که می‌تواند به رنگ و بدنه‌شان آسیب وارد کند.

نقاطی که در کارشناسی بدنه خودرو کیا مورد بررسی قرار می گیرد.

در کارشناسی رنگ و بدنه، کارشناسان اتوشناس خودرو را در اتاق نور بررسی کرده و با ابزارهایی مانند ضخامت سنج و  برسکوپ، رنگ شدگی‌ها و نواحی آسیب دیده بدنه را تشخیص داده و ثبت می‌کنند. ضمن اینکه تعویض کاپوت، درب و سایر قسمت‌های بدنه نیز در کارشناسی تخصصی خودروهای کیا توسط کارشناسان شناسایی می‌شود.

کارشناسی فنی خودروهای کیا

خودروهای کیا از امکانات رفاهی و ایمنی بالایی برخوردار هستند که راحتی و امنیت را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورند. از جمله این امکانات می‌توان به سیستم های تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با کیفیت، سیستم های ایمنی پیشرفته مانند ترمز ضد قفل ABS، کنترل پایداری ESP و سیستم هشدار برخورد جلو اشاره کرد. خودروهای کیا از پیشرانه‌های قدرتمند و کم مصرفی برخوردار هستند که عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهند. این پیشرانه ها از فناوری های روز دنیا بهره می برند و مصرف سوخت بهینه ای دارند. خودروهای کیا از گیربکس های دقیق و نرمی برخوردار هستند که تعویض دنده را به راحتی و بدون لرزش انجام می دهند. این خودروها از سیستم تعلیق نرم و راحتی برخوردار هستند که سواری لذت بخشی را برای سرنشینان فراهم می کند.

در کارشناسی و بررسی سیستم مکانیکی خودروهای کیا که با دیاگ‌های تخصصی انجام می‌شود، مواردی مانند، عملکرد موتور خودرو، وجود دود یا نشتی روغن از موتور خودرو، عملکرد سیستم انتقال قدرت خودرو، وجود لرزش یا صداهای غیرعادی در سیستم انتقال قدرت خودرو، عملکرد سیستم ترمز خودرو، وجود لرزش یا صداهای غیرعادی در سیستم ترمز خودرو، عملکرد سیستم تعلیق خودرو، وجود لرزش یا صداهای غیرعادی در سیستم تعلیق خودرو، عملکرد سیستم فرمان خودرو، وجود لرزش یا صداهای غیرعادی در سیستم فرمان خودرو، سیستم الکترونیکی خودرو تست می‌شود.

در بررسی سیستم الکترونیکی خودروهای کیا نیز عملکرد سیستم برق خودرو، وجود ایرادات در چراغ ها، راهنما و سایر تجهیزات برقی خودرو، عملکرد سیستم صوتی خودرو، وجود ایرادات در سیستم تهویه مطبوع خودرو، عملکرد سیستم ایمنی خودرو توسط کارشناسان اتوشناس مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

در صورتی که در هر یک از موارد فوق، مشکلی مشاهده شود، کارشناسان اتوشناس پیشنهاد می‌کنند که این موارد را  پیش از خرید خودرو رفع کنید. در غیر این صورت، ممکن است هزینه های زیادی برای تعمیر خودرو در آینده متحمل شوید.

کارشناسی اصالت شاسی و موتور خودروهای کیا

کارشناسان اتوشناس در بررسی اصالت موتور و شاسی خودروهای کیا، شماره موتور و شاسی، کد VIN و همچنین تاریخچه مالکیت خودرو را بررسی می‌کنند. شماره موتور و شاسی خودرو، از جمله مهم ترین مشخصات شناسایی خودرو هستند. این شماره ها، به صورت حک شده روی قطعات موتور و شاسی خودرو قرار دارند. برای بررسی اصالت موتور و شاسی خودرو، باید شماره های حک شده روی قطعات را با شماره های درج شده در کارت شناسایی خودرو مطابقت داد. در صورتی که شماره های حک شده با شماره های درج شده در کارت شناسایی خودرو مطابقت نداشته باشند، احتمال اینکه خودرو دچار سرقت یا دستکاری شده باشد، وجود دارد.

کد VIN (Vehicle Identification Number)، یک کد ۱۷ رقمی است که به صورت منحصر به فرد برای هر خودرو تولید می شود. این کد، اطلاعات مختلفی از جمله سازنده خودرو، مدل خودرو، سال تولید خودرو و مشخصات فنی خودرو را در خود ذخیره می کند. برای بررسی اصالت موتور و شاسی خودرو، می توان کد VIN خودرو را در وب سایت رسمی سازنده خودرو جستجو کرد. در صورتی که اطلاعات درج شده در وب سایت سازنده خودرو با اطلاعات خودرو مطابقت نداشته باشند، احتمال اینکه خودرو دچار سرقت یا دستکاری شده باشد، وجود دارد.

تاریخچه مالکیت خودرو، اطلاعات مختلفی از جمله شماره پلاک خودرو، نام و آدرس مالکان قبلی خودرو و سوابق حوادث خودرو را در خود ذخیره می کند. برای بررسی اصالت موتور و شاسی خودرو، می توان تاریخچه مالکیت خودرو را در مراکز پلیس راهور یا مراکز معتبری که خدمات استعلام خودرو را ارائه می دهند، بررسی کرد. در صورتی که تاریخچه مالکیت خودرو با اطلاعات درج شده در کارت شناسایی خودرو مطابقت نداشته باشند، احتمال اینکه خودرو دچار سرقت یا دستکاری شده باشد، وجود دارد.

در مجموع، کارشناسی فنی خودروهای کیا، فرآیندی مهم و ضروری است که می تواند به خریداران خودرو کمک کند تا از سلامت فنی خودرو اطمینان حاصل کنند. در صورتیکه قصد خرید یا فروش خودروهای کیا را دارید با اتوشناس تماس بگیرید تا هماهنگی‌های لازم جهت پذیرش خودرو برای کارشناسی در مرکز جامع خدمات خودرویی اتوشناس و یا کارشناسی در محل را انجام شود.

برای انجام کارشناسی قبل از خرید خودرو کیا از اینجا میتوانید نوبت رزرو کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا